Visie

Ik ben erg pragmatisch ingesteld en maak graag dat wat onduidelijk is, duidelijk! Ik los graag problemen op. Laten we het onszelf vooral niet moeilijker maken.

Met communicatie probeer ik vooral met plannen, beleid, woorden, tekst en visuele items mensen iets duidelijk te maken of bepaalde zaken/problemen op te lossen. Met producten doe ik eigenlijk hetzelfde, alleen heb je dan een fysiek ‘iets’ in je handen. Eigenlijk vult het elkaar aan, wat maakt dat ik problemen oplos in de breedste zin van het woord!

Je kunt me inzetten voor allerlei onderwerpen en vraagstukken. Zelf bedenk ik het meest voor de huiselijke omgeving of de openbare ruimte; gewoon omdat de omgeving is waar je je het meest begeeft en waar je dus ook tegen de meeste onhandigheden/onduidelijkheden en problemen aanloopt. ‘Waarom zit dat knopje aan de achterkant?’ ‘Waarom is de fiets nog steeds zo onveilig in het donker?’ ‘En hoe kraak ik een walnoot als ik artrose heb?’ Dat zijn vragen die in mij opkomen en waar ik me graag in vastbijt.

Mijn activiteiten/producten moeten bijdragen aan een aangenamer leven, eenvoudig zijn en het liefst ook mensen laten glimlachen. Het moet vooral LEUK zijn, ookal is het woord ‘leuk’ nu al zo gehyped dat ik het bijna niet durf te noemen hier!

Oude ideeen, technieken, ambachten en materialen hebben mijn interesse, en in combinatie met de hedendaagse ontwikkelingen kunnen hiermee de meest fantastische nieuwe toepassingen bedacht worden, en datgene wat onmogelijk leek, mogelijk maken!

Dat is re-creatie. Ik re-creer.

My interest is in making things clear. Therefore I use communication or I make products.  Plain functional products which should make life easier and nicer, they should coax a smile from the people who use it. A smile of recognition, relief or surprise! Old ideas and crafts mixed with the newest knowledge can make the impossible possible. I re-create.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *